Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Tällä sivustolla käytetään evästeitä

Tämä sivusto hyödyntää toiminnan kannalta välttämättömiä evästeitä sekä sivuston kehittämisen mahdollistavia tilastointievästeitä. Joidenkin sisältöjen näyttäminen voi lisäksi edellyttää markkinointievästeiden hyväksymistä. Lue lisää käyttämistämme evästeistä.​​​​​​

Evästeasetuksesi on tallennettu.
Siirry etusivulle
Aihe: Lehti

25 vuotta sitten 8/2021

Auto- ja kuljetusala 15/1996

Julkaistu

Jouluna 1996

Vuosi 1996 on ollut AKT:n toiminnan kannalta odotettua toiminta- ja tapahtumarikkaampi. Vuodesta 1996 ei tullut hiljaista välivuotta vaan se osoittautui vuodeksi, jonka aikana toistuvasti oltiin kovassa väännössä jäsenten työskentelyolosuhteiden ja toimeentulon puolesta. (---)

Työtahti ja henkinen kuormittavuus on 90-luvun aikana lisääntynyt liian paljon. Työntekijöiden jaksamisesta on syytä olla huolissaan. Kuormitusta on syytä vähentää niin, että jokainen työntekijä ottaa huomioon työtoverinsa, käydään keskustelua työpaikan tilanteesta, mutta ennen kaikkea työnantajan olisi havaittava se, että heidän todellinen pääomansa – tuottava pääoma – työntekijä on uupumassa ja tarvitsee huoltoa. (---)

Toivotan teille kaikille hyvää joulua ja menestyksellistä vuotta 1997

KAUKO LEHIKOINEN
puheenjohtaja

--

AKT luovutti Venäjän
liikenneministerille kirjelmän ongelmista

­AKT:n johdolla oli myös mahdollisuus tavata Venäjän liikenneministeri Nikolai P. Tsahi hänen joulukuun alun vierailullaan maassamme. Liitto halusi kiinnittää ministerin erityistä huomiota niin autonkuljettajiin kuin kuljetuksen suorittamiseenkin kohdistuviin epäkohtiin.

Tsahille jätetyssä kirjelmässä todetaan autonkuljettajien joutuvan Venäjän viranomaisten toimesta mielivaltaisen rahastuksen kohteeksi. Heille määrätään sakkoja ja maksuja mitä moninaisimmilla perusteilla, joista osa on selvästi keksittyjä ja perusteettomia. (---)

AKT ei voi hyväksyä, että maitten välinen liikennöinti siirtyy venäläisten viranomaisten suomalaisiin kuljetusliikkeisiin kohdistuvien toimenpiteiden johdosta venäläisten kuljetusliikkeiden suorittamaksi.

--

Suomalaiskuljettajien
huonoon kohteluun puututaan

Venäjän sisäministeri Anatoli Kulikov lupasi liikenneministeri Tuula Linnainmaalle, että suomalaiskuljettajien kohtelua aletaan valvoa tiukasti.

--

Kuljettajille selkävoitto
Ranskan lakossa

Vajaan kahden viikon päättäväinen työtaistelu antoi ranskalaisille rekkakuskeille selkävoiton. Eläkeikä alenee 60 vuodesta 55 vuoteen, mikä on Ranskassa tavallinen useissa raskaissa kuljetusalan ammateissa.

--

Meksikolainen satama hiljenee
Liverpoolin tueksi

Meksikolaisen Vera Cruzin sataman työläiset pysäyttävät työt päiväksi tukeakseen Liverpoolin satamassa 14 kuukautta sitten mielivaltaisesti erotettuja työläisiä. Vera Cruzin satamatyöläiset ovat ahtaalla itsekin. Meksikon viranomaiset murskasivat heidän ay-järjestönsä kovakouraisesti viisi vuotta sitten.

Artikkeli on julkaistu lehdessä 8/2021.

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • SAK:n uusin historiankirja on isojen kysymysten äärellä

    Julkaistu: |
    Aihe: Kirjallisuus
  • Maahan viilletty raja – tositarinaan perustuva kirja ahtaajanaisten historiasta

    Julkaistu: |
    Aihe: Kirjallisuus
  • Valco-Sorsan valoisampi puoli

    Julkaistu: |
    Aihe: Kulttuurivinkki